söndag 27 maj 2012

Söderströms Källare - Going out with a BANG

I fredags var det alltså dags för mig att ha Söderströms Källare för sista gången. Efter två år är det dags att lämna över facklan. Vemodigt var det, men det ska bli kul med nya utmaningar som kommer med detta. I och med att det var min sista gång tänkte jag slå på stort. Istället för femrätters blev det alltså sjurätters. För det är ju alltid gott med lite fler rätter.

Jag tänker helt sonika dela med mig av bilder från kvällen. Here goes!


Morotmacaron, gåslevermousse och maltjord


Svartrotsstomp, späckgrädde och krispigt tuppskinn


Potatis- och blodplätt, kycklinghjärta, löjrom, 
brynt smörpulver samt äpple- och päronpuré


Glaserad lammbringa, blomkålskräm och smörad blekselleri


Hälleflundra, sparris, beurre blanc, rostad potatis och friterad dill


Entremet: Frusen vattenmelon


Saint-André kräm, rågkrisp, rödbeta och tryffelhonung


Rabarber- och jordgubbsgelé, citronmousse, 
mandel- och hasselnötskrokant samt mandelmaräng

Med detta vill jag passa på att tacka mina underbara, hårt slitande jobbare som stått ut med stress, stim och stoj under dessa två år. Det har varit ett sant nöje och det kommer bli tomt utan dessa långa dagar och sena kvällar i ÖGs kök.

Icke att förglömma, alla underbara gäster som suttit. Tusen tack för besöken, konstruktiv kritik och hjärtevärmande kommentarer.

Jag vill även tillägna ett stort tack till Viktoria Skara som ställde upp och fotade under middagen. En ängel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar