tisdag 10 april 2012

Dagens inköp och inmundigande

Åter i Lund efter påskfirandet i skogen spenderades eftermiddagen på gator och torg. Mor min bjöd på lunch på stans nya(ste?) restaurang Les Halles i Saluhallen. Jag har redan hunnit avverka tre besök där på mindre än en vecka. Definitivt en av de bästa krogarna i stan. Idag erbjöds pocherad kungsflundra med citron- och dillvelouté med potatispuré, crudité på sommarkål och äpple samt friterad dill som dagens. Mycket trevligt och väl urfört.

Efter detta gick vi en runda i butikerna. Akademibokhandeln besöktes och väl där ser jag nästa kokbok som får ansluta sig till min samling. Har mest hunnit bläddra igenom under kvällen, men kan direkt säga att denna kvinna och hennes bok skiljer sig från mängden på ett fantastiskt positivt sätt!


Löp och köp!

Därefter spatserade vi vidare till min gamla arbetsplats, Grand Deli, och införskaffade lite förnödenheter inför våren.


Tryffelsalt och Tryffelsmör
För det är ju trots allt tisdag och 
jag har ägg som behöver twistas till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar